środa, 16 października 2013

Kopytka ("U Jędrusia")[Carrefour]

Dzisiejszy test powstał na prośbę jednego z czytelników. Kopytka chodziły za mną od dłuższego czasu, więc bardzo chętnie się go podjąłem. Czy kupne kopytka mogą się umywać do domowych? Sprawdźcie sami.







Skład domowych kopytek jest banalnie prosty. Ziemniaki, mąka i jajko. Tutaj mamy trochę więcej. W oczy rzuca się, że zrobione są z płatków ziemniaczanych ale to w końcu masowa produkcja, a nie kopytka przygotowywane domowymi sposobami. Mam małe zastrzeżenie co do składu. Kopytka zostały skropione jakimś tłuszczem - olejem/oliwą, aby się nie posklejały w pudełku, lecz nie zostało to odnotowane w składzie. Sprawdzałem ten produkt na stronie producenta i nie wiem co o tym myśleć. Przedstawiony tam skład i szata graficzna opakowania bardzo różni się od produktu który trzymam w rękach. Możemy to sprawdzić TUTAJ.



 
Po otwarciu bardzo przyjemnie zaskakują zapachem. Nie wiedziałem czego się spodziewać, ale pachną jak iście domowy wyrób. Wyglądają również nieźle.



Wystarczy tego podziwiania. Fundujemy im krótką kąpiel w gorącej wodzie i zobaczymy jak prezentują się walory smakowe. 


Niestety tutaj zachwyt się kończy. Smak i konsystencja dalece odbiegają od moich oczekiwań. W smaku dość mocno wyczuwalna jest oliwa. Jest to naprawdę pierwszy smak, który poczujemy jeszcze przed kopytkami, zdominował je totalnie. Same kopytka są słabo wyczuwalne, ich smak jest bardzo delikatny, jakby nieobecny.
Nie spodobała mi się konsystencja. Całość jest mało zwarta, wręcz rozpływa się w ustach (jeśli testowałbym czekoladę to byłby to plus, no ale kopytka?!). Na dodatek wszystko przykleja się do podniebienia. 



Moim zdaniem te kopytka wypadają niezwykle blado przy tym co możemy tanim kosztem stworzyć samemu w domu. Jakiś czas temu udało mi się niedaleko mnie kupić kopytka na wagę, które były o niebo lepsze niż takie paczkowane. Czasem po prostu musimy zjeść coś na szybko, ale ja zdecydowanie wolałbym poszukać czegoś innego.


Cena: 3.10 zł

Ocena: 2

Skład: woda, płatki ziemniaczane 20%, mąka pszenna (zawiera gluten), skrobia ziemniaczana 8%, sól, substancja konserwująca - sorbinian potasu, barwnik - beta - karoten.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz